Door de corona is Nederland massaal thuis gaan werken. Ook na de coronacrisis zal het thuiswerken niet meer weg te denken zijn en dan in meerdere of mindere mate. Daarom is het nu al goed daarop te anticiperen en daaromtrent beleid te gaan maken binnen uw bedrijf.
Er is een aantal zaken waar u dan over na moet denken:
- heeft u een arbobeleid / protocol;
- voldoet de thuiswerkplek van uw personeel aan de Arbonormen;
- gebruikt uw personeel thuis apparatuur dat enkel en alleen zakelijk kan en mag worden gebruikt;
- hoe zit het eigenlijk met de veiligheid van de(ze) ICT systemen;
- hoe is de verzekering geregeld (cyber security);
- hoe zit het met de bereikbaarheid;
- hoe moet je eigenlijk leiding geven aan mensen die veel thuiswerken;
- hoe ga je om met nieuw personeel, wat bied je dan;
- hoe ga je om met de stress factor die dit alles met zich mee brengt;
- hoe bind je toch de mensen die thuis werken;
- welke vergoeding gaat u geven voor thuiswerken en hoe zit dat fiscaal.
Al met al veel zaken om bij stil te staan samen met uw adviseur.