Op donderdag 12 maart a.s. organiseert KRC Van Elderen een seminar speciaal voor u als eigenaar van een gezinshuis of andere vergelijkbare zorgonderneming. Uw ondernemersgroep kenmerkt zich door de passie voor en toewijding aan kinderen, jeugdigen en jong volwassenen. Maar daarnaast heeft u te maken met allerlei aspecten en vraagstukken op gebied van organisatie, administratie, kwaliteit en belastingzaken. Daarover organiseert KRC Van Elderen deze dag voor u.
In verschillende workshops wordt ingegaan op deze onderwerpen en u wordt hierover in ruim een uur per workshop uitgebreid geïnformeerd. U kunt kiezen uit zes workshops!
De dag begint om 9.45 uur (inloop vanaf 9.15 uur) en duurt tot 15.30 uur en is inclusief een lekkere lunch. De locatie is Congres & Partycentrum Coelenhage, Zuiderzeestraatweg 486 in Wezep (nabij afrit A28).
Programma
Vanaf 9.15 uur: Inloop
9.45 uur: Welkom en opening
10.00 - 11.15 uur: 1e workshopronde
11.30 - 12.45 uur: 2e workshopronde
12.45 - 13.45 uur: lunch en tijd voor ontmoeting/uitwisseling ervaringen
13.45 - 15.00 uur: 3e workshopronde
15.00 - 16.00 uur: tijd voor ontmoeting en vragen
Workshops
U kunt zich inschrijven voor maximaal 3 workshops en heeft keuze uit 6 onderwerpen:
- Workshop 1: Ondernemend organiseren
- Workshop 2: Financiële administratie
- Workshop 3: Fiscale aspecten
- Workshop 4: Verzekeringen
- Workshop 5: Kwaliteitsmanagement
- Workshop 6: Aspecten medewerkers (in dienst en variabel)
Kortom, een dag vol kennis en kunde op uw vakgebied! Hopelijk ontmoeten we elkaar op donderdag 12 maart.
Kosten
Er wordt een eigen bijdrage gevraagd van € 75,- p.p. inclusief koffie, thee en een lunch. Komt u samen met uw partner of compagnon, dan wordt voor u beiden € 125,- gerekend. Betaling vindt plaats per incassomachtiging waarvoor u een formulier moet ondertekenen.
Aanmelden
Om deel te nemen aan deze dag kunt u zich vooraf inschrijven via een formulier dat u kunt opvragen via wezep@krcvanelderen.nl.
Even bellen mag natuurlijk ook: 038 - 444 62 44.
Uitgebreide toelichting op de workshops
Workshop 1 Ondernemend organiseren
Onze MKB-adviseur van KRC Van Elderen zal in deze workshop in gaan op de keuzes waarvoor je als kleine zorgondernemer wordt geplaatst. Aan de orde komen vragen als ‘Welke ondernemersvorm is het beste?’, ‘Hoe organiseer ik de financiën?’, ‘Is het beter te gaan verbouwen of juist te verhuizen?’, ‘Hoe stel ik een begroting op?’ en ‘Hoe organiseer ik een oudedagsvoorziening?’.
Workshop 2 Financiële administratie
Adviseurs van KRC Van Elderen zullen in deze workshop laten zien hoe de financiële administratie efficiënt en eigentijds georganiseerd kan worden en aan welke eisen deze moet voldoen. Ook zal daarbij concreet een demo worden gegeven met behulp van Yuki (administratie) en Visionplanner (dashboard/managementinformatie).
Workshop 3 Fiscale aspecten
Peter de Jong, Register Belastingadviseur bij KRC Van Elderen zal in gaan op de fiscale aspecten van uw onderneming. Vragen als ‘Wat kan er nu als bedrijfskosten worden afgetrokken?’ en ‘Hoe ga ik fiscaal om met de woning en andere middelen die geheel of gedeeltelijk ten dienste staan van de onderneming?’, ‘Wanneer ben ik fiscaal gezien ondernemer?’ en ‘Kan ik/kunnen we gebruik maken van de ondernemersvoordelen die de fiscus biedt?’.
Workshop 4 Verzekeringen
Johan Meijer van J.J. Meijer Assurantiën in Hasselt heeft tal van gezinshuizen als klant. Hij zal in gaan op de verzekeringsaspecten voor deze specifieke doelgroep. Daarbij komen onder meer de risico’s van aansprakelijkheid en arbeidsongeschiktheid aan de orde met vervolgens de mogelijkheden die er zijn dit adequaat te verzekeren.
Workshop 5 Kwaliteitsmanagement
Elke zorgondernemer ziet zich geplaatst voor de uitdaging vorm te geven aan kwaliteitsborging. Carolien Bronkhorst en Evelien Verkade hebben jarenlang ervaring opgedaan in zorgfuncties en zullen met hun ervaring in gaan op de vraag hoe u uw kwaliteit effectief en pragmatisch kunt organiseren. Zij hebben een helder kwaliteitsprogramma ontwikkeld waarbij het hele speelveld van de kleinschalige zorgondernemer in kaart wordt gebracht en van feedback wordt voorzien. De vraag en het perspectief van de mens om wie het gaat, is in het hele programma het uitgangspunt!
Workshop 6 Aspecten medewerkers (in dienst en variabel)
In deze workshop gaan we in op de aspecten die u als werkgevende zorgondernemer tegenkomt. ‘Ben ik verplicht medewerkers in dienst te nemen en doe ik dat vast of variabel?’, ‘Wat zijn mijn plichten?’, ‘Hoe pak ik dit contractueel aan?’ en ‘Kan ik niet beter met zelfstandige professionals werken en is dat überhaupt mogelijk?’.